Tuesday, December 21, 2010

Pesan bonda

Lama aku tak masuk blog nih.. Tak tahu nak kongsi apa.. nk cerita pon xde benda menarik.. sekadar tatapan aku..mungkin.. :D .. 2 hari aku demam.. siapa kisah kan.. apa yg aku nk story kat sini.. tentang pesan mak aku.. Hari ini aku mula terfikir.. ada betol kata bonda.. "esok kalau mama dah pejam mata, kau kena hidup berdikari.. tak leh bergantung pada suami..adik beradik pon tak boleh.." tapi dalam hati aku sape lagi nak tolong kan ??.. :D  "susah macam mana pun cuba ikhtiar..sekarang mama ada lagi boleh laa mama tolong kau.." ermmm.. rupa2nya selama nih aku bergantung pada mama abah.. ermmm.. harta yang aku ada sebenarnya milik mereka.. apa yang aku ada ???? kosong.. memang tak ada apa.. hebat nya mama.. tak pernah mengungkit.. jauh sekali meminta..
"kalo esok dah tiba mama pergi, mama halalkan semuanya.. cuma mama harap kau jadi manusia yang taat pada suami..turut perintah allah.." hebat kan mama.. sabarnya mama ngan anak mama nih.. " bila terfikir.. mama tak pernah hampakan aku..tapi aku ???????... YA ALLAH.. andai esok aku diberi peluang.. satu jer aku mohon.. KAU tempatkan lah IBU BAPA aku ini dikalangan orang yang beriman.. kerna didikan mereka pada aku cukup seperti yang telah KAU amanahkan pada mereka...

No comments:

Post a Comment